måndag 3 november 2008

Sång och musik på 30-årskalaset

Det är någonting med levande musik som gör att alla tillställningar blir superba!

På Jerrys skiva blev det mycket i en salig blandning.

  • Körsång och allsång med kamplåtar
  • Kaya Ålander sjöng och spelade (lika bra som vanligt...och min favvosång med henne; Varför vi sjunger...jag börjar alltid gråta)
  • Jerry som är typ bäst i hela Sverige på dragspel spelade solo för sin nya kille (grattis till tre månader!)
  • Olle (fiol), Jerry (dragspel) och Kennet (piano) kompade och spelade lite själva...über!
  • Tre av Jerrys vänner (sorry att jag inte kan namnen) spelade gitarr och sjöng.
Ja så där höll det på. Om Matts kunnat komma med som planerat hade vi nog ställt upp med den engelska låten "Adieu Sweet Lovely Nancy". Tyvärr blev det inte så men det gjorde ju ingenting när allt kom till kritan...det var så fullt av musik, sång och tal att det räckte!

När jag fyller 30 själv (om ett och ett halv år) ska jag försöka få alla att göra samma sak och sjunga aschlet av sig! Välkomna till alla mina vänner, jag snor idén om öppen scen från Jerry - jag tror att han glatt förlåter mig!
Vi ska sjunga mer i våra liv! Och spela musik om vi kan det.

Som tillägg kan här göras att ett familjeprojekt i år förhoppningsvis kommer att bli att spela in en liveplatta med jullåtar!!! Jag hoppas att det blir av för något roligare att få i julklapp kan man ju inte tänka sig! :-)
Vi håller just på med praktiska förberedelser och väljer bland annat låtar. Vilka låtar måste man verkligen ha med? Vilka jullåtar vill man absolut inte ha med?

AB IMO PÉCTORE

3 kommentarer:

  1. Good rest ye merry gentlemen ar ett maste! Vilken skojig ide :)Och sa finns det en gammal schysst svensk sang som heter for rederliga man eller nagot liknande, jag sjong den i nan kor for lange sen, fantastisk stamsang, sarskilt basstamman som i varsta fall kan bli en altstamma, ganska enkel men fin e den. Undrar om du vet vilken jag menar? Den borjar 'Godmorgon kara fader, for rederliga man. Gud lat mej vakna glader det blir ingen dager an,, ingen dager synes an, ingen mane lyser an, for stjarnorna pa himlen de glansa'. Lat som nan rokt pa nar dom skrev texten men det passar liksom in med musiken, haha. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. God rest finns med på listan nu, flera har "önskat" den i familjen.
    Den andra ska jag kolla upp - tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Det finns ett smakprov pa laten har:
    http://www.svenfredriksson.com/britta-vinterljus/britta-vinterljus.htm

    Jag har inte lyckats hitta nat med stamsang :( Det var den som gjorde den sa cool, det ar en dov, rytmisk, typisk folkvisestamma i bakgrunden som gar i ett, det blev valdigt haftigt, som en vandringslat med nastan medeltida klang. Vi sjong den mycket langsammare an hon Britta :)

    SvaraRadera