måndag 3 november 2008

Det är så mörkt och jag är så sjuk

Stackars mig!
Ämlig är jag så det kan räcka...
det är mörkt och kallt
och till råga på allt
verkar det som näsan börjar läcka!

Ja ni fattar. Det är få gånger det är lockande att gå upp tidigt för att åka långt - men vanligtvis gör man det. Inte idag, hela helgen har jag känt mig risig så nu kurerar jag mig. Det är bara det att jag får så väldigt dåligt samvete.
Så här ser jag ut idag, ett ganska förskonande foto med finnar, tröjan ut-och-in och glasögonen på sne'.

Man borde vara på plats, man kan inte svika sina studiekamrater osv. Det är lätt att börja snacka om att man inte bör gå till skolan eller arbetet med sjukdom i systemet men när det väl kommer till kritan är det oftast svårt att hålla sig borta. Jag är uppfostrad med att man måste gå ändå och det är bra - till en viss gräns. Jag har börjat känna efter lite bättre nu i alla fall.
Idag ska jag gå emot mitt "samvete" och vara hemma och tryna och försöka dricka varmt och vara allmänt snäll mot kroppen och knoppen!

AB IMO PÉCTORE!

2 kommentarer:

  1. Nu visar det sig att det var jättebra att jag inte åkte. Min studiegrupp har läsning nu på eftermiddagen och det är inte så kul att sitta och kuska i tre timmar bara för att åka hem efter en och en halv!
    Tack till min trötta kropp för den passningen!

    SvaraRadera
  2. Bra av dej! Jag ar nastan aldrig hemma fast jag ar sjuk ganska mycket - ar jag hemma sa ar jag nastan dod och tanker anda 'jomen man kanske kunde kika in pa jobbet ett litet tag bara...' Det ar faktiskt bara dumt i huvudet att vara san! Jag har borjat fatta att jag ar relativt ersattningsbar, haha, och att det inte ar vart att slita sej kanske farligt sjuk for varldsliga ting som studier eller snala arbetsgivare:) Jag ar valdigt kanslig for att behova bryta saker som jag lovat, men har upptackt att folk snarare tycker att det e skont att man ar mansklig! Forkylningar ska vilas bort, annars blir dom varre o elaka. Krya pa dej!

    Jag avslutar med mitt basta tips:
    Pressa 2 apelsiner, en grapefrukt och en lime, drick o njut, c vitaminboost, I'm a believer! Hjalper mot allt :)

    SvaraRadera