onsdag 21 oktober 2009

Debatten är igång

Jag kommer att tala men står långt ner på talarlistan. Frågan om Vigsel och Äktenskap (klicka för länk till Gudstjänstutskottet betänkande) är en fråga där det är tydligt att vi har olika åsikter - javisst - men det är inte den enda! Allt som oftast har vi olika åsikter, det är snarare regel än undantag.

Jag publicerar det jag säger i talarstolen senare! Jag har valt att inte argumentera så mycket, det finns många i kyrkomötet som talat bra. Vår grupp är helt enig i frågan vilket jag är särskilt glad över. Vi är helt eniga om att säga ja till det som utskottet föreslår, låt oss (kyrkan) viga, även homosexuella par, till äktenskap och låt oss behålla vigselrätten.

Vill ni så kan ni följa debatten på webb-tv.
Vi höres och synes snart igen.

AB IMO PÉCTORE - UR HJÄRTATS DJUP
NANNA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar