måndag 10 november 2008

Dagens utmaning 10 november 08!

Dagens uppdrag blir att under kvällen läsa eller skriva en dikt eller kort berättelse.
Det kan vara en som du tycker mycket om eller något som du aldrig har läst förut.
Sedan ska du:
  1. Läs igenom dikten som du valt eller skrivit...
  2. Läs en gång till och fundera på om det är någonting som du fastnar särskilt för...
  3. Varför tycker du om den? Varför gillar du den inte?
  4. Drick lite rödvin, en kopp te eller varm choklad eller någonting njutningsfullt och känn dig kulturell och kreativ!

Jag kommer att meddela hur mitt uppdrag gick senare...
AB IMO PÉCTORE (ur hjärtats djup)

1 kommentar:

  1. Min mor tog med sej en bok jag skrev nar jag var 5 som upphittats hos mormor. Jag tyckte den var ovanligt bra och modern, med atervinning och allting. Tyvarr kan jag ju inte aterge bilderna, men har kommer storyn:

    'Vad finns det i kassen?'
    En dag sejer mamma till Sara
    Kan du ga ut med sopkassen
    Ja garna sejer Sara

    Pa vagen trafar hon en en snikare som har slut pa spik
    Sara hitar nagra spikar i kassen
    Da blev snikaren sa GLAD

    En flika hade brutit av sin spade
    Sara lyckas klema ut den sista drope lim
    Da blev flikan sa glad sa GLAD

    En mamma gar forbi med en baby
    Sara tar upp en nalle ur kassen
    Da blir babyn sa glad sa GLAD

    Sara trefar en kompis och glommer bort alltihop.

    SLUT

    Jag tycker detta ar en bra bok, det finns en viss retorik i att meningar borjar pa samma satt och har samma tema. Sen blev jag formodligen trott pa att skriva och snodde ihop ett kvickt slut!

    Din dikt var ju lite mer bildlig Nanna, haha, men jag gillar att jag var praktisk och sopintresserad, haha. Faktiskt, som du sager, man andras ovanligt lite.

    SvaraRadera