söndag 11 mars 2012

Storbrittanienresan del 2

Dag 2 24/7-11 Söndag

Hemskt skral frukost.
District och Central lines closed (pga att London ska ha OS 2012 visade det sig). Vi tar en snurr via Victoria line till St Pancras International Station.
9:30 till Sheffield.
Möte med Anna där!
Lunch direkt och en pint eller en halv. Vi gick via den stora festivalen hem till Anna. På vägen såg vi Millenium Gallery och silver från olika epoker - alla tillverkade på plats i Sheffield. Soffa lite, skönt. Käkade spanskt - gott! Tog en pint på The Bath Hotel - en pub och inte ett hotell där inredningen var väldigt oförändrad, bl.a. fanns två "rum" som traditionellt använts av lite "finare" respektive arbetare.
Till vårt fina hotell och sova lite. TACK ANNA (och Marek som skulle springa en halv maraton bara några dagar senare i San Francisco)!!!
 Det här är faktiskt det enda kortet på både Anna och mig, så det fick bli det.


 Sheffield visade sig från sin glada och fina, men kanske inte så välstädade, sida!

 Hit hoppas jag och maken återkomma någon gång för att se världscupens uppläsning i Snooker.



AB IMO PÉCTORE - UR HJÄRTATS DJUP NANNA

4 kommentarer:

  1. Haha! "världscupens uppläsning" det vore något det. Självklart ska det stå upplösning men Freudianska felsugningar går ju inte av för hackor. Kul idé - fler borde läsa högt!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt, här kom alla inläggen på en och samma gång - jag tänkte faktiskt alldeles nyss på detta! Roligt, det känns så länge sen redan, hoppas ni kommer igen :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag insåg ju att jag startat men inte avslutat. Nu har jag typ två-tre inlägg kvar att göra från den här resan. Jag har lovat din moder att fixa fram lite bilder från Edinborough!
    Det var så kul för när jag skulle välja ut bilderna så kom ju hela grejen tillbaka till oss båda, väldigt lyckad resa måste jag säga.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det så att man gör resan igen när man tittar på fotona och så påminns man om allt roligt och fint. Ska bli roligt att se fotona från Edinburgh också, det var verkligen fina sommardagar där då och hotellet som Anna hittat var en riktig pärla.

    SvaraRadera