torsdag 6 oktober 2011

Litteraturpriset till Tomas Tranströmer!

Ja det är knappt man tror att det är sant.
En livshändelse för Tomas, Monica och deras barn - väldigt roligt. Någonting som väl alla slutat tro skulle bli verklighet. Gratulerar till dig och familjen Tomas!
Läs mer: svenskan.
Se tillkännagivandet:

SVARTA VYKORT

I

Almanackan fullskriven, framtid okänd.
Kabeln nynnar folkvisan utan hemland.
Snöfall i det blystilla havet. Skuggor
brottas på kajen.

II

Mitt i livet händer det att döden kommer
och tar mått på människan. Det besöket
glöms och livet fortsätter. Men kostymen
sys i det tysta.

Tomas Tranströmer

Läs lyrik mina vänner, några ord att låta penetrera er själ med är bara nyttigt.

AB IMO PÉCTORE - UR HJÄRTATS DJUP NANNA

3 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt! Tänkte på dig och gratulationer till Tomas Tranströmer:-), så spännande och roligt! Får du gå på Nobelfest nu?:-)

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt tyckte jag! Inte särskilt ofta som jag både har läst OCH tyckt om Nobelpristagaren :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag måste säga att det är stort. Galet stort. Men tyvärr får jag nog inte gå på Nobelfest, men det ska bli oerhört roligt att se Tomas närmsta på tv!
    Glad nyhet helt enkelt.
    Monica - jag ska försöka fixa fram och avsluta GBR-resan! Särskilt Skottland då!

    SvaraRadera