onsdag 9 juni 2010

Mitt klagomålsmail till SL, 20100609

Rubrik: Nya hemsidan, särskilt reseplaneraren
Hemsidan fungerar sämre än tidigare menar jag - gör ni ändringen för att den ska fungera med iPhone eller vad?
Exempel på försämring:
När du ska snabbsöka resa åker rullgardinerna ut direkt och man måste skrolla ner för att få det som redan är förinskrivet vilket inte krävdes tidigare. Jag prövade att skriva Kungsholms torg men hamnade hela tiden i Bandhagen - ungefär som om jag skulle talat med SJ's automatiska kundtjänst.
"Vart vill ni åka?"
"Jag vill åka till Göteborg"
"Du vill resa till...Hemavan"
"Nej. Jag vill åka till GÖötebOorg"
"Du vill åka till...Växjö"
osv. Hopplöst.
Exempel 2:
Det är svårare att läsa nu eftersom det blivit ännu fler olika teckensnitt!
Personligen gillar jag inte den urblekt östtyska 70-talsstilen heller men det är ju personlig känsla och inte ett direkt klagomål.
Ps. Varför måste jag vara inloggad för att skriva till er?! Det måste ju vara möjligt att ta emot mail från era konsumenter utan att de måste registrera sig på er hemsida? Inloggningen var dessutom mycket krånglig att genomföra.
Med vänlig hälsning
Nanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar