lördag 13 mars 2010

Den BÄSTA nyheten med schlagerfestivalen - ja jag vet att jag är sen!

Eftersom mina favoriter åkte ut så snabbt så har jag varit seg med att kolla in schlagern. Jag har mest varit lite bittert gnällig. Nu måste jag bara säga lite snabbt (medan Timotej försöker fnittra gulligt i bakgrunden, det är lajv i Globen) att den absolut bästa nyheten på nätet är (trumvirvel!!! tack...) teckenspråksrutan! Helt genialt. Det är sååå roligt och bra.
Tackar!
Nu måste jag kolla in Jöback. Han sjunger iaf bra.

AB IMO PÉCTORE - UR HJÄRTATS DJUP
NANNA

1 kommentar:

  1. Mamma, du har rätt - det finns bättre valda program för teckenspråksruta! Det som var så fantastiskt med just det här var att teckenspråkstjejen och killen vara helt fantastiskt roliga att titta på (och man förstår att texterna vara ganska repetitiva). De här människorna, särskilt killens översättning av Jöback, tror jag, var inspirerad! Det blev plötsligt läskigt genomskinligt hela schlagerprylen...vilka texter och låtar var egentligen textbäst t.ex.? Och vilka hade roliga nummer bara? Eller ens det? Men visst - det var bara underhållning - precis som schlagern också är.
    Kram!

    SvaraRadera