fredag 28 november 2008

Goda Nyheter 2

Det finns fortfarande underbart ärliga och vänliga människor!

För några dagar sedan tappade (!) jag mitt SL-kort.
Hemskt.
Mitt säsongs-SL-kort som går ut i december.
Dubbelt så hemskt.

Som Stockholmare fäster man sig skrämmande mycket vid sin möjlighet till kommunikation.

Jag var, milt uttryckt, ledsen.
Jag ringde och grät en skvätt i luren på Matts (han var på jobbet och tyckte att jag tog i väldigt mycket för att bara handla om ett kort).

Sedan kom jag på att jag kanske, ja kanske, kanske hade tappat det på ICA Ringen. För att inte tappa hoppet fullständigt så ringde jag dit.

"Då blir du glad nu" sa tjejen "för vi har det här. Du kan hämta det när som helst. Fråga bara efter mig".

Glädjeskutt.
Dubbelt glädjeskutt.

Mänskligheten är inte i fara. Människor är fina varelser. De är goda och ärliga och vänliga och lämnar in saker de hittar på golvet bland trasiga nötter och utspilld mjölk i matbutiken.
Jag älskar mänskligheten.

Tack!

Ab imo péctore, ur hjärtats djup!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar