måndag 22 september 2008

Start av en dammig trend

Så börjar då en möjlighet att uttrycka sig, i blogg-form that is, en aning sent måste jag säga.
Jag startar detta arbete mitt i brinnande höstterminshysteri - ännu bättre! ;-)

Imorgon åker jag till Kyrkomötet, Svenska Kyrkans högsta beslutande organ, och kommer förhoppningsvis kunna formulera ord till några meningar om detta under veckan som går. Som vanligt är det saker som ska förberedas innan och det är nästan alltid intensivt.

I år är det färre motioner än förra året vilket är bra för en stressad själ. För er som inte vet det så kan man enkelt säga att Kyrkomötet delas upp två sessioner, där den första ger möjlighet att på djupet arbeta fram förslag som kyrkomötet bör anta och den andra ger tid att fatta alla beslut. Jag är placerad i ett utskott som arbetar med kyrkans "lagbok" Kyrkoordningen (jajamen, det kan läsas på två sätt).

Det här året har, och kommer att handla mycket om att återerövra det som varit gammalt och dött (?).
Jag försöker erövra mina gamla second-hand-älsklingar, trenden att virka tills händerna stumnar, att blogga, att tala om min tro, att erövra min lust till att studera och skapa mera och så vidare...vi får se vart allt detta leder men jag är på god väg.

AB IMO PÉCTORE (ur hjärtats djup)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar